Anja Sicking debuteerde in 2000 met Het Keuriskwartet, waarvoor ze de Geertjan Lubberhuizenprijs ontving. Haar tweede roman, De stomme zonde, is vertaald in het Duits, Engels en Turks. Ze schreef meerdere essays over grote taalmodellen, onder andere voor Trouw, Tirade en de Auteursbond. Voor het Financieele Dagblad schreef ze een stuk over de verbeeldingskracht als wapen. In Schrijven Magazine stond 'Pleidooi voor dagdromen'. In de Nederlandse Boekengids verscheen een essay over de overkoepelende kracht van verhalen voor zowel de sciencefictiontraditie als de techondernemers van Silicon Valley. 

Ze trad onder meer op in 'Waag for the Future' in een programma over 'De verbeelding van de toekomst' en was te gast bij het Brainwash Festval in een programma over 'Deep Fake'.

Ze maakt deel uit van de redactie van het literaire tijdschrift Tirade en zit in het bestuur van de sectie Letterkundigen en de werkgroep AI van de Auteursbond.

 

 

©Tessa Posthuma de Boer